Tips! / 12 juli 2018

10 tips om je reclame beter te laten renderen!

Hier geven wij je 10 duidelijke tips mee om op een meer efficiënte manier reclame te maken en deze inspanningen meer te laten renderen.

1. Maak altijd eerst een reclameplan en een budget op: Welke doelgroep(en) wil je bereiken? Hoe vaak en waar adverteren? Wat kost het? Wat kan het opbrengen?

2. Investeer in je logo en huisstijl: duidelijke naam, eventueel originele slogan, hedendaags uitzicht, keurige typografie, doordachte kleur. Breng het logo en de slogan aan op je briefpapier, visitekaartjes, bedrijfswagen(s) en op je website.

3. Mik op de juiste doelgroep: consumenten, business to business (andere bedrijven), welke leeftijd, welke regio, welke beroepscategorie(ën) of economische sector(en)?

4. Kies de voor jou meest geschikte kanalen of media: advertentie in een huis-aan-huisblad (zie TIP), inlassing in de commerciële telefoongids, regionale radio en/of televisie, direct mail, website, open deur, een stand op een beurs. Beperk je liefst niét tot één kanaal. Als je actie mislukt, zit je met lege handen en zonder klanten.

5. Direct mail (gerichte brieven) kan zinvol zijn. Zorg dan wel voor oordeelkundige selectie van adressen. En besef dat zo'n 20 procent van de direct mail ongeopend in de papiermand verdwijnt. Gemiddeld besteden de lezers hooguit 20 seconden aan het bekijken en eventueel lezen van je mailing.

6. Je boodschap moet klantgericht zijn: meteen klaar en duidelijk, meeslepend (spreektaal, korte zinnen, beeldrijk) en mobiliserend (door de nieuwsgierigheid van de lezer op te wekken en hem naar je zaak te lokken via bijvoorbeeld een antwoordcoupon in een advertentie).

7. Beelden worden veel meer bekeken dan tekst, en ook titels scoren goed. Besteed dus extra aandacht aan het visuele aspect. Leer van je concurrenten. Ook zij hebben moeten leren de meest efficiënte reclamemix te hanteren. Maar je hoeft hen daarom nog niet klakkeloos na te bootsen.

8. Leer van je concurrenten. Ook zij hebben moeten leren de meest efficiënte reclamemix te hanteren. Maar je hoeft hen daarom nog niet klakkeloos na te bootsen.

9. Kies een reclamebureau op maat van je mogelijkheden. Of werk met creatieve mensen binnen je bedrijf. Vergeet niet de reclamedeskundigen duidelijk en volledig te informeren over je doelstellingen en acties.

10. Evalueer de resultaten van je acties. Het is soms nuttig je reclameplan bij te sturen, zeker als blijkt dat je je vergist hebt.

Aanmelden nieuwsbrief
Invalid Input

© 2018 AdBuddy. Alle rechten voorbehouden.Werken bij Adbuddy4 Cookies Algemene voorwaarden BE0642.742.784   IBAN: BE24 6451 0443 0538