Internetmarketing / 31 okt 2018

Hoog tijd om in te zetten op Instagram Stories Ads!

Instagram is een van de meest gebruikte sociale media app. Dus waarom ook geen gebruik maken van de mogelijkheden van dit kanaal om nieuwe en bestaande klanten te bereiken?

Wij zetten de mogelijkheden van Instagram Stories Ads op een rijtje voor jou!

Wat zijn Instagram Stories?

Laten we beginnen bij het begin: Instagram Stories. Stories zijn dagelijkse foto’s en video’s die je kan delen met je volgers en die na 24 uur verdwijnen.

Sinds de introductie van deze feature, is het niet meer weg te denken uit ons leven. Elke gebruiker kan experimenteren met Instagram Stories.

Met Instagram Stories kan je je dagelijkse activiteiten heel authentiek delen met je volgers, zonder dat deze the perfect shot hoeft te zijn. Deze feature heeft ook tal van leuke mogelijkheden om de foto of video te bewerken. Zo kan je stickers, tekst, locaties, hashtags,… toevoegen.

Stories die je op je profiel toevoegt zijn alleen maar beschikbaar voor je volgers of bezoekers die effectief op je profiel komen. Wil je meer mensen bereiken, dan moet je adverteren op Instagram Stories.

Adverteren op Instagram Stories

Doelgericht adverteren
Wat wil je bereiken? Je bedrijf promoten? Een nieuw product in de kijker zetten? Bezoekers voor je event aantrekken? Met Instagram Stories Ads kan je dit en meer promoten.

Belangrijk is om de relevante doelgroepen aan te spreken, zoals bestaande klanten, potentiële klanten, mensen die je bedrijf helemaal nog niet kennen,…

Foto of video?
Naast het doelgroep is het beeld zelf ook belangrijk. Als beeld zijn zowel foto als video geschikt. De advertentie wordt 15 seconden getoond. Maar kijkers kunnen verder swipen, wat heel vaak al gebeurt bij de eerste seconde. Wil je echter de aandacht van de kijker vasthouden vanaf die eerste seconde, dan moet je de boodschap kort en krachtig houden.
Video’s zijn hier zeer geschikt voor. Je kan video gebruiken om de aandacht te vestigen op de boodschap. Of je kan video juist gebruiken om de nieuwsgierigheid te wekken van de kijker zodat die blijft kijken.

Tip: Maak verticale video’s zodat de advertentie naadloos aansluit op de andere stories van de kijker.

Call-to-action
Op het mooie beeld is ook een duidelijke call-to-action nodig, verwijzende naar de link onderaan die je kan toevoegen op Instagram Stories Ads. Veelal wordt er naar verwezen met tekeningen of pijlen. Of men gebruikt ook wel ’swipe up’, de beweging die je moet maken om de link te openen. Let er maar eens op ;)

Jouw bedrijf ook op Instagram Stories!

Niet enkel grote bedrijven kunnen adverteren op Instagram Stories. Jouw bedrijf kan ook lokaal adverteren op Instagram Stories!

Nu is het moment om ook op dit kanaal in te zetten.

Aanmelden nieuwsbrief
Invalid Input

© 2018 AdBuddy. Alle rechten voorbehouden.Werken bij Adbuddy4 Cookies Algemene voorwaarden BE0642.742.784   IBAN: BE24 6451 0443 0538